O Kliencie
Firma założona w 1991 roku w San Diego. W ofercie firmy znajdują się regały, biurka, szuflady na akta, ścianki modułowe, rolety komputerowe, szafy magazynowe. Produkty łączą w sobie innowacyjność, styl, jakość i terminowość dostaw, dzięki czemu zyskały stałą bazę Klientów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Meksyku i Wielkiej Brytanii.
Wyzwania projektu
Głównymi problemami zespołu były niedokładne prognozy kontraktów średnioterminowych oraz brak możliwości przygotowania elastycznej wyceny prognoz. Miało to bezpośredni wpływ na niską jakość dokonywanych zakupów surowców i półfabrykatów. Ponadto zespół poświęcał zbyt dużo czasu na pracy w arkuszach Excel oraz nie otrzymywał należytego wsparcia od firmy dostarczającej system ERP. Firma szukała również dedykowanej osoby, która zna branżę produkcyjną i posiada kompetencje w zakresie doradztwa rozwiązań IT dla łańcucha dostaw.
W czasie testowania oprogramowania Streamline, firma mogła zweryfikować oprogramowanie, wykorzystując pliki Excel z danymi wyeksportowanymi z systemu ERP. Przedstawione wyniki optymalizacyjne były satysfakcjonujące, więc zespół zdecydował się kontynuować pracę z wykorzystaniem Streamline i wdrożyć go w całej firmie. Najbardziej atrakcyjną funkcją okazała się możliwość przypisania kanałów dystrybucji (klientów) do poszczególnych SKU.
„Streamline ma wiele typów połączeń. Mogliśmy przetestować oprogramowanie przy użyciu plików Excel z danymi wyeksportowanymi z naszego systemu ERP. Gdy zdecydowaliśmy się pójść dalej, połączenie z bazą danych było łatwe do skonfigurowania ”.
Wyniki
Pierwsze efekty wdrożenia Streamline dało się zauważyć już w pierwszym miesiącu. Streamline skrócił o 90% czas spędzany przy aktualizowaniu arkuszy kalkulacyjnych Excel. To, co wcześniej zajmowało półtora dnia, teraz zajmuje tylko kilka sekund, ponieważ dane aktualizują się ekspresowo za pomocą Streamline. Resztę czasu może poświęcić na analizę danych Streamline. Zapasy magazynowe mebli udało się zmniejszyć o 36% z Streamline. W efekcie firmie udało się zredukować dwie lokalizacje magazynowe, wynajmowane co miesiąc – zaoszczędzono w ten sposób około $56 000 / miesięcznie.