Dystrybutor strategiczny

Dystrybucja (branża automotive)

Porozmawiajmy

O kliencie

Firma jest hurtowym dystrybutorem części samochodowych w Australii z ponad 40-letnim doświadczeniem. Portfolio produktów obejmuje ponad 20 kategorii, takich jak: mocowania silnika, zestawy przekładni, gumowe zawieszenie, korki chłodnicy i wiele innych. Głównym celem firmy jest wsparcie sprzedawców w zapewnieniu lepszych usług Klientom. Stale poszerzany asortyment obejmuje wszystkie popularne pojazdy sprzedawane w ciągu ostatnich 30 lat. To co wyróżnia usługi firmy to szybka i precyzyjna dostawa, o którą dba szeroka sieć dystrybutorów. Dzięki nim czas dostawy w całej Australii jest zwykle realizowany następnego dnia, w samym Sydney zaś dostawy odbywają się dwa razy dziennie każdego dnia. 

Wyzwania projektu

Mając ogromną liczbę produktów i szeroką sieć sprzedawców, miał problem z brakiem optymalnych zapasów oraz nieterminową realizacją zamówień. Firma posiada 3 magazyny w Australii i potrzebowała sprawnego zarządzania każdym z nich. Przygotowanie zamówień dla trzech różnych lokalizacji wymagało dużo czasu i wysiłku, dlatego zaczęto szukać kompleksowego rozwiązania, które znacznie wpłynie na efektywność realizowanych zamówień. Wyzwania, przed którymi stanęła firma dwa lata temu, to:

– nieprecyzyjne prognozy popytu;

– nadmierne zapasy lub niedobory zapasów- w zależności od lokalizacji;

– znaczna część pracy w oparciu o arkusze Excel. 

Głównymi kryteriami, które wpłynęły na wybór oprogramowania Streamline, było efektywne planowanie zapotrzebowania materiałowego przy jednoczesnym zachowaniu równowagi ceny do  jakości. Realizacja projektu zajęła około 6 tygodni i podzielona została na następujące etapy:

1) Budowa łącznika jednokierunkowego pomiędzy Streamline a Micronet (system ERP firmy).

2) Zdefiniowanie wskaźników KPI, które należy poprawić (zmniejszyć zapasy i nadwyżki).

3) Połączenie danych firmy.

4) Wdrożenie zespołu Transgold w obsługę oprogramowania.

Wyniki

„Streamline okazał się bardzo pomocny w zredukowaniu czasu i wysiłku potrzebnego do obliczenia naszych zapotrzebowań zakupowych i realizacji zamówień. Wcześniej używaliśmy skomplikowanych arkuszy kalkulacyjnych, które były uciążliwe w obsłudze, dzięki zastosowaniu Streamline przyśpieszyliśmy proces planistyczny co najmniej 2-krotnie. Używając go przez ponad 1 rok, odnotowaliśmy również redukcją zapasów o 5-10%, przy minimalnym wpływie na współczynnik kompletacji zamówień. Co ważne, możemy liczyć na bieżąco na wsparcie zespołu, a sam produkt jest stale rozwijany i udoskonalany o nowe funkcje”.

Udostępnij :

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *